본문 바로가기
영어공부

입트영 22년 6월 10일 My Friend's Emigration to the US

by ⁖⁝‥ 2022. 7. 1.

Talk about a friend who is moving away.

I have a friend who has been like family for six years.

나는 6년째 가족처럼 지내는 친구가 있다.

At first, we usually met for play dates, but out husbands eventually became close pals as well.

처음에는 주로 아이들끼리 놀게 하려고 만났는데 결국 남편들까지 서로 친한 친구가 되었다.

We really grew close, congratulating each other's happy occasions and sharing out sadness.

우리는 돈독한 사이가 되었다/ 좋은 일은 축하 해주고 슬픈 일은 나누는

 

But my friend's family will be moving overseas to Las Vegas in the States, becuase of her husband's job.

그런데 친구네가 미국의 라스베가스로 가게 되었다/남편의 직장 때문에

It must have been a tough call for her to move to the US.

그녀가 미국으로 가는 것은 힘든 결정이었을 것이다.

a tough call 힘든 결정

After all, she has three young kids, and she is leaving behind her own job.

어쨌든, 그녀는 세 아이가 있고, 본인의 직업을 뒤로하고 떠나는 것이기 때문이다.

leave behind 두고 떠나다

 

My friend's husband moved to the United States first, and she is tying up loose ends here in Korea.

친구의 남편이 먼저 미국으로 출국했고, 친구는 한국에서의 일을 마무리하는 중이다.

tie up loose ends 뒷 마무리를 하다

We're studying together with "입트영" every day.

우리는 함께 입트영으로 매일 공부를 하고 있다.

It will be hard to overcome the language barrier and the cultural differences, but I hope there are only good things in store for my friend's family.

good things in store 앞으로 다가올 좋은 일

언어 장벽과 문화 차이를 극복하는 것이 쉽지는 않겠지만, 친구 가족의 앞날에 좋은 일만 있기를 바란다.

 

My BFF is moving to the US with her family.

나의 BF가 가족과 함께 미국으로 간다

I think I'll really feel her absense.

그 친구의 빈자리가 너무 허전할 것 같다.

She's moving this month. I want to do everything I can for her until the very end.

이번 달에 출국하는데 마지막 순간까지 친구에게 최선을 다하고 싶다.

I hope you'll make lots of memories together!

많은 추억 쌓길 바라

 

도시 바깥으로 이사하는 것은 힘든 결정이었다.

Moving out of the city was a tough call.

 

나는 오늘 밤 집에 가기 전에 뒷마무리를 해야 한다.

I have to tie up loose ends before I go home tonight.

 

우리 아이들은 금세 언어장벽을 극복할 수 있었다.

My kids were able to overcome the language barrier very quickly.

 

팀 전체가 그녀의 빈자리를 실감했다.

The entire team felt her absence.

 

이번 여행을 하는 동안 추억을 많이 쌓고 싶다.

I want to make lots of memories during the trip.

 

반응형

댓글